« Powrót do strony głównej

Porządek obrad

1. Otwarcie XII sesji Rady Miasta.

2. Stwierdzenie prawomocności obrad.

5. Podjęcie uchwały w sprawie przyznania nagrody Rady Miasta Starogard Gdański dla najlepszego strażaka Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Starogardzie Gdańskim oraz najlepszego strażaka Ochotniczej Straży Pożarnej w Starogardzie Gdańskim.

6. Raport o stanie Gminy Miejskiej Starogard Gdański za 2024 rok:

a) debata;

b) dyskusja;

c) przedstawienie stanowisk klubów radnych;

7. Przedstawienie sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Miejskiej Starogard Gdański za 2024 rok.

a) opinia Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Starogard Gdański w sprawie wykonania budżetu Gminy Miejskiej Starogard Gdański za 2024 rok;

b) dyskusja - stanowiska klubów radnych;

c) podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Miejskiej Starogard Gdański za 2024 rok;

d) podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium dla Prezydenta Miasta Starogard Gdański z tytułu wykonania budżetu za 2024 rok.

8. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Miejskiej Starogard Gdański na 2025 rok (zmiana 4):

a) prezentacja projektu uchwały;

b) dyskusja;

c) przedstawienie opinii komisji stałych: Komisji Budżetu, Strategii i Programów Pomocowych, Komisji Infrastruktury, Gospodarki Miejskiej i Ochrony Środowiska, Komisji Edukacji, Komisji Kultury i Promocji Miasta, Komisji Sportu, Rekreacji i Turystyki;

9. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Miejskiej Starogard Gdański na lata 2025-2039 (zmiana 4):

a) prezentacja projektu uchwały;

b) dyskusja;

c) przedstawienie opinii komisji stałych: Komisji Budżetu, Strategii i Programów Pomocowych, Komisji Infrastruktury, Gospodarki Miejskiej i Ochrony Środowiska;

10. Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego:

a) prezentacja projektu uchwały;

b) dyskusja;

c) przedstawienie opinii komisji stałych: Komisji Budżetu, Strategii i Programów Pomocowych;

11. Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowych pożyczek:

a) prezentacja projektu uchwały;

b) dyskusja;

c) przedstawienie opinii komisji stałych: Komisji Budżetu, Strategii i Programów Pomocowych;

12. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia programu osłonowego „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2025:

a) prezentacja projektu uchwały;

b) dyskusja;

c) przedstawienie opinii komisji stałych: Komisji Rodziny, Zdrowia i Pomocy Społecznej;

13. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie powołania członków Rady Seniorów Gminy Miejskiej Starogard Gdański na lata 2024-2029:

a) prezentacja projektu uchwały;

b) dyskusja;

c) przedstawienie opinii komisji stałych: Komisji Rodziny, Zdrowia i Pomocy Społecznej;

14. Podjęcie uchwały w sprawie uzyskania opinii Zarządu Powiatu Starogardzkiego w związku z zamiarem zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych oraz ustalenia ich przebiegu:

a) prezentacja projektu uchwały;

b) dyskusja;

c) przedstawienie opinii komisji stałych: Komisji Infrastruktury, Gospodarki Miejskiej i Ochrony Środowiska;

15. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia regulaminu Miejskiej Hali Targowej w Starogardzie Gdańskim:

a) prezentacja projektu uchwały;

b) dyskusja;

c) przedstawienie opinii komisji stałych: Komisji Infrastruktury, Gospodarki Miejskiej i Ochrony Środowiska;

16. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zakresu i zasad przyznawania dotacji z budżetu Gminy Miejskiej Starogard Gdański na realizację zadań prowadzonych w formie gospodarki pozabudżetowej:

a) prezentacja projektu uchwały;

b) dyskusja;

c) przedstawienie opinii komisji stałych: Komisji Budżetu, Strategii i Programów Pomocowych, Komisji Infrastruktury, Gospodarki Miejskiej i Ochrony Środowiska;

17. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru, znajdujących się na terenie administracyjnym Gminy Miejskiej Starogard Gdański:

a) prezentacja projektu uchwały;

b) dyskusja;

c) przedstawienie opinii komisji stałych: Komisji Budżetu, Strategii i Programów Pomocowych, Komisji Infrastruktury, Gospodarki Miejskiej i Ochrony Środowiska, Komisji Kultury i Promocji Miasta;

18. Informacja Przewodniczącej Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

19. Wolne wnioski i informacje – w tym przedstawienie treści zapytań i interpelacji radnych wraz z odpowiedziami.

20. Zakończenie obrad XII sesji Rady Miasta.

« Powrót do strony głównej