Porządek obrad
1.
Otwarcie XII sesji Rady Miasta.
2.
Stwierdzenie prawomocności obrad.
3.
Zmiany do porządku obrad.
4.
Przyjęcie protokołu z XI sesji Rady Miasta.
5.
Podjęcie uchwały w sprawie przyznania nagrody Rady Miasta Starogard Gdański dla najlepszego strażaka Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Starogardzie Gdańskim oraz najlepszego strażaka Ochotniczej Straży Pożarnej w Starogardzie Gdańskim.
6.
Raport o stanie Gminy Miejskiej Starogard Gdański za 2024 rok:
c)
przedstawienie stanowisk klubów radnych;
d)
podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Prezydentowi Miasta Starogard Gdański wotum zaufania.
7.
Przedstawienie sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Miejskiej Starogard Gdański za 2024 rok.
a)
opinia Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Starogard Gdański w sprawie wykonania budżetu Gminy Miejskiej Starogard Gdański za 2024 rok;
b)
dyskusja - stanowiska klubów radnych;
c)
podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Miejskiej Starogard Gdański za 2024 rok;
d)
podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium dla Prezydenta Miasta Starogard Gdański z tytułu wykonania budżetu za 2024 rok.
8.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Miejskiej Starogard Gdański na 2025 rok (zmiana 4):
a)
prezentacja projektu uchwały;
c)
przedstawienie opinii komisji stałych: Komisji Budżetu, Strategii i Programów Pomocowych, Komisji Infrastruktury, Gospodarki Miejskiej i Ochrony Środowiska, Komisji Edukacji, Komisji Kultury i Promocji Miasta, Komisji Sportu, Rekreacji i Turystyki;
9.
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Miejskiej Starogard Gdański na lata 2025-2039 (zmiana 4):
a)
prezentacja projektu uchwały;
c)
przedstawienie opinii komisji stałych: Komisji Budżetu, Strategii i Programów Pomocowych, Komisji Infrastruktury, Gospodarki Miejskiej i Ochrony Środowiska;
10.
Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego:
a)
prezentacja projektu uchwały;
c)
przedstawienie opinii komisji stałych: Komisji Budżetu, Strategii i Programów Pomocowych;
11.
Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowych pożyczek:
a)
prezentacja projektu uchwały;
c)
przedstawienie opinii komisji stałych: Komisji Budżetu, Strategii i Programów Pomocowych;
12.
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia programu osłonowego „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2025:
a)
prezentacja projektu uchwały;
c)
przedstawienie opinii komisji stałych: Komisji Rodziny, Zdrowia i Pomocy Społecznej;
13.
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie powołania członków Rady Seniorów Gminy Miejskiej Starogard Gdański na lata 2024-2029:
a)
prezentacja projektu uchwały;
c)
przedstawienie opinii komisji stałych: Komisji Rodziny, Zdrowia i Pomocy Społecznej;
14.
Podjęcie uchwały w sprawie uzyskania opinii Zarządu Powiatu Starogardzkiego w związku z zamiarem zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych oraz ustalenia ich przebiegu:
a)
prezentacja projektu uchwały;
c)
przedstawienie opinii komisji stałych: Komisji Infrastruktury, Gospodarki Miejskiej i Ochrony Środowiska;
15.
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia regulaminu Miejskiej Hali Targowej w Starogardzie Gdańskim:
a)
prezentacja projektu uchwały;
c)
przedstawienie opinii komisji stałych: Komisji Infrastruktury, Gospodarki Miejskiej i Ochrony Środowiska;
16.
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zakresu i zasad przyznawania dotacji z budżetu Gminy Miejskiej Starogard Gdański na realizację zadań prowadzonych w formie gospodarki pozabudżetowej:
a)
prezentacja projektu uchwały;
c)
przedstawienie opinii komisji stałych: Komisji Budżetu, Strategii i Programów Pomocowych, Komisji Infrastruktury, Gospodarki Miejskiej i Ochrony Środowiska;
17.
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru, znajdujących się na terenie administracyjnym Gminy Miejskiej Starogard Gdański:
a)
prezentacja projektu uchwały;
c)
przedstawienie opinii komisji stałych: Komisji Budżetu, Strategii i Programów Pomocowych, Komisji Infrastruktury, Gospodarki Miejskiej i Ochrony Środowiska, Komisji Kultury i Promocji Miasta;
18.
Informacja Przewodniczącej Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
19.
Wolne wnioski i informacje – w tym przedstawienie treści zapytań i interpelacji radnych wraz z odpowiedziami.
20.
Zakończenie obrad XII sesji Rady Miasta.